Zo begon mijn gesprek met de klantenservice. Geen vuiltje aan de lucht. Gewoon even vragen of ik MultiSim kan activeren met mijn zakelijke abonnement. handig, voor mijn nieuwe Apple Watch. Kan ik ook eens mijn telefoon thuis laten als ik een blokje om ga.
‘Nee mijnheer, dat gaat niet met een zakelijk @Work abonnement, maar wel met een zakelijk @Go abonnement’. Maar mijn zakelijke nummer is onderdeel van een Essential Bundel. ‘Essential kan alleen met @Work’.
Balen natuurlijk. ‘Ik ga nog even kijken of het écht zo is mijnheer.’ En ik waarschuw de vriendelijke jongen nog zo… ‘Zorg dat er niets mis gaat, ik weet je te vinden!’ We lachen er alle twee smakelijk om. ‘Nee hoor, mijn naam staat overal bij, er gaat niets mis!’
Nadat ik ben doorgeschakeld en nogmaals te horen heb gekregen dat ik écht geen MultiSim kan aanvragen met de combinatie van diensten (Waarom T-Mobile?) hang ik op.
De volgende dag komen er een paar vreemde mailtjes binnen. ‘Je telefoon is afgesloten’. Na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan bij de klantenservice blijkt dat mijn hele Essentials bundel is verdwenen. Foetsie, weg. Er wordt een spoedopdracht in het systeem gezet, de technische dienst zou me zo snel mogelijk terug bellen.
Na meer dan 8 uur wachten heb ik bij Dubline een nieuw contract afgesloten. Razendsnel; tweede lijn op mijn mobiel. Even diep ademhalen en eens goed nadenken. Wat was ook al weer het nadeel van zo een 085 ondernemersnummer? Juist; iedereen denk dat ze reclame aan de telefoon krijgen. Wég ermee. Van de nood een deugd maken. Terug naar een 036 nummer.
Klein beetje lastig voor iedereen die mijn 085 nummer opgeslagen heeft. Heb jij het nieuwe nummer van Blauwe Nacht al in je telefoon staan? 036 844 9553.
Maar als het goed is kan ik straks wel bellen met mijn Apple Watch.