Is jouw website nog wel van jou?

Je kent het wel: iemand zegt “ik zoek even je site op”.

Je voelt je hart een beetje zakken. Want je weet: wat ze daar gaan aantreffen, is niet best.

Misschien staat er nog steeds die foto van jou op in dat net-niet-pak en met dat kapsel van vóór de pandemie. Misschien is je aanbod drie keer veranderd, maar je site niet. Misschien ben je superactief op Instagram, maar staat daar niks van op je website. Of misschien is je domeinnaam inmiddels gekaapt door een Russische spamsite over crypto.

Je lacht erom. Maar het gebeurt echt. Regelmatig.

En ondertussen denken potentiële klanten: “Oei. Laat maar.”

Socials op orde, site in coma

Je post met regelmaat op LinkedIn. Je Insta stories zijn on point. De bezoekers daar zijn enthousiast. Maar je website? Die is een vergeten hoekje van je bedrijf. Geen nieuwe blogs. Geen duidelijke structuur. Misschien zelfs nog het ‘Lorem ipsum’-blokje van toen je ‘m ooit zelf probeerde te maken.

En dat is zonde. Want je website is het enige online plekje dat écht van jou is.

Je socials kun je morgen kwijt zijn. Een algoritme verandert. Een account wordt geblokkeerd. Maar jouw site? Die hoort jouw digitale thuis te zijn.

Tenzij je ’m verhuurd hebt aan spamrobots natuurlijk.

Herken je dit?

✔ Je profielfoto is stiekem een uitsnede uit een oude vakantie-selfie
✔ Je site is niet mobielvriendelijk, maar je klanten zijn dat wél
✔ Je teksten zeggen ‘ik bied coachtrajecten’ maar niet wat je écht doet
✔ Je blogs staan op LinkedIn, maar je eigen site is leeg
✔ Je domein is verlopen en nu eigendom van… tja, niemand weet het precies

Dat voelt misschien onschuldig. Maar online is je eerste indruk keihard.
En die krijg je maar één keer.

You only get one chance to make a first impression

Wat je website wél zou moeten doen

  • Vertrouwen wekken
  • Laat zien wie je nú bent, niet wie je ooit was
  • Zorg dat klanten weten wat je doet (en wat ze kunnen doen)
  • Geef jouw stijl, sfeer en kwaliteit een plek die klopt
  • En bovenal: wees van jou. Niet van bots, spam of generieke inhoud.

Het hoeft niet perfect. Maar het moet wel kloppen.

Niemand zegt dat je elke week een nieuwe layout moet verzinnen. Of dat je ineens moet bloggen alsof je een contentbureau bent.
Maar als je trots bent op je werk, dan mag je site dat ook uitstralen.

En als je dat lastig vindt, geen paniek. Er zijn mensen voor die daar wél blij van worden. (Hoi 👋)

Dus, eerlijke vraag:
Als je vandaag een belangrijke afspraak hebt… durf je dan je site te laten zien?

Of kijk je stiekem weg?

Gepubliceerd op 1 augustus 2025
Voor het laatst bijgewerkt op 5 augustus 2025

Over de auteur

Antal Hendrix van Spronsen helpt met Blauwe Nacht al meer dan tien jaar ondernemers en organisaties om hun verhaal visueel krachtig en strategisch scherp over te brengen. Met een achtergrond in design, techniek en klantbeleving bouwt hij bruggen tussen merk en mens: digitaal én gevoelsmatig.

Connect op LikedIn

Wat niemand je vertelt (maar wel zou moeten)

Psst... ben jij 'in de markt' voor een nieuwe website?

Dan heb je vast gemerkt; eindeloze meningen en opties. Tientallen bureaus om uit te kiezen. 

Maar wat is nou écht belangrijk? Wat moet je weten vóórdat je met iemand in zee gaat?

Vandaag is jouw geluksdag: we hebben waardevolle content voor je die helderheid geeft, zonder vakjargon of verkooppraatjes.

Of je nou klant bij óns wordt of niet.

Waarom veel websites geen klanten opleveren

Je steekt er geld in. Tijd. Energie. Maar dan? Veel websites blijven stil. Dit is waarom.

Hoe je een goed bureau herkent (en red flags spot)

Ze zeggen allemaal dat ze luisteren. Maar hoe weet je of het echt klopt?

Waarom ‘goedkoop’ vaak duurkoop blijkt

Dat scherpe aanbod lijkt aantrekkelijk. Tot je later wéér opnieuw moet beginnen.