Wanneer een LinkedIn-post leidt tot een familiereünie (en een veelbelovende samenwerking)

Wat begon met een berichtje op LinkedIn, groeide uit tot een inspirerend gesprek én een verrassend sterke klik op werkvlak.

Soms komen dingen samen op precies het juiste moment. Een paar weken geleden kreeg ik een bericht van Helma, mijn nicht. Ze had een post op LinkedIn gelezen van me. Of ik openstond voor samenwerken.

Ik belde. En voor we het wisten zaten we anderhalf uur in een goed gesprek. Over marketing, ondernemen en familie. We spraken af bij Seats2meet in Utrecht. Het werd een businessmeeting… maar eerlijk is eerlijk: ook een beetje een familiereünie.

Helma runt een marketingbureau Helpma met een sterk netwerk van freelancers. Creatieve strategen, contentspecialisten, denkers en doeners. Wat ze zocht? Iemand die het technische en visuele stuk kon versterken. Iemand die websites bouwt die kloppen: technisch, strategisch en gevoelsmatig.

Daar kwam Blauwe Nacht in beeld.

Onze werelden blijken verrassend goed op elkaar aan te sluiten. Haar team bedenkt, creëert en begeleidt. Ik ontwerp en ontwikkel. Precies het soort co-creatie waar ik blij van word. Geen losse schakels, maar een kloppend geheel. Voor klanten die écht verder willen.

We zijn nu in gesprek over hoe we samen projecten kunnen oppakken. Helder, professioneel én met de fijne klik die er gewoon al was.

Want ja — het is fijn om met familie te werken. Maar het is nóg fijner als je voelt: dit klopt aan alle kanten.

👉 Werk jij met een bureau of freelancecollectief, en zoek je een betrouwbare partner in webdesign of techniek?
Stuur me een bericht of plan een kennismaking — ik denk graag mee.

Gepubliceerd op 16 mei 2025
Voor het laatst bijgewerkt op 21 mei 2025
Wat niemand je vertelt (maar wel zou moeten)

Psst... ben jij 'in de markt' voor een nieuwe website?

Dan heb je vast gemerkt; eindeloze meningen en opties. Tientallen bureaus om uit te kiezen. 

Maar wat is nou écht belangrijk? Wat moet je weten vóórdat je met iemand in zee gaat?

Vandaag is jouw geluksdag: we hebben waardevolle content voor je die helderheid geeft, zonder vakjargon of verkooppraatjes.

Of je nou klant bij óns wordt of niet.

Waarom veel websites geen klanten opleveren

Je steekt er geld in. Tijd. Energie. Maar dan? Veel websites blijven stil. Dit is waarom.

Hoe je een goed bureau herkent (en red flags spot)

Ze zeggen allemaal dat ze luisteren. Maar hoe weet je of het echt klopt?

Waarom ‘goedkoop’ vaak duurkoop blijkt

Dat scherpe aanbod lijkt aantrekkelijk. Tot je later wéér opnieuw moet beginnen.